söndag 31 januari 2010

Utan USP

Nej, det ligger ingen katt på min dator.... men ändå är det något i vägen. För USParna alltså. Jag kommer inte på några USPar som beskriver den nya höstromanen av mig.

Var uppe på förlaget i fredags och satt i möte om boken med förläggaren och redaktören - ett trevligt sådant då bägge två var väldigt engagerade i boken och en massa intressanta samtalsämnen kom upp. Jag är fortfarande lite hemlighetsfull kring den men kan säga så mycket som att den, bland annat, handlar om vad som kan bli den katastrofala följden av en uppfostran där både världen och det egna själslivet delas upp i alltför svart och alltför vitt; i "synd" och gudsfruktan. Det är en tunn men naggande liten historia vid namn "Samtal med djävulen".

I alla fall. Om ni inte vet (jag visste det inte) vad en USP är så är det en Unique Selling Point. Och på baksidan av en bok ska det, i den beskrivande texten, tydligen vara tre sådana. Prova själva hur man beskriver saker och ting (varför inte en själv) i tre säljande punkter (unika!) så får ni se hur lätt det är.

Medan jag skriver detta äter jag min lunch (tomatsoppa med röda linser). Lättlagat, Färgglatt, Vitaminrikt!

Jag återkommer. Genial, Varierad, Lättsam. Eller Tung, Gåtfull och Paradoxal? Puh.

3 kommentarer:

  1. Haha, förlåt, men jag var så säker på att det var usb du menade att jag förberedde mig på att sätta på mig tantbroddarna och ge mig iväg åt ditt håll.

    SvaraRadera
  2. Man ska inte mobba tanter som aldrig har gått någon datakurs....

    SvaraRadera
  3. Hej Inger!
    För mig finns ingen tvekan. USP:en är du!

    Säg till dom det! Eller säg att det finns folk som menar att så ligger det till. Hälsa gärna från mig!:-)

    Har just läst "Hur jag...". Den arbetar fortfarande...
    Du lyckas sätta fingret på en hel del av dessa oerhört komplicerade samband på ett för mig helt nytt och mycket bättre sätt än jag läst om tidigare. Tack för detta och mycket annat.
    Det där med "längtan" var något nytt. Mycket intressant! Man blir lite sugen på att lägga sig i röda soffan igen. ;-)
    Återkommer! Som sagt, den arbetar fortfarande.
    /T

    SvaraRadera