söndag 3 januari 2010

DN idag



Är glad över intervju i DN Söndag idag. Hoppas att ni som hittade bloggen den vägen blir intresserade av att gå tillbaka och läsa diverse inlägg under nov-dec i fjol...
Hade tänkt skriva om "Vampyrfenomenet" idag (utlovat sen tidigare!) men sen upptäckte jag att dn.se kör "repris" på en web-tv-intervju med mig i det ämnet, (se länk publicerad under artikeln, länk till själva artikeln finns nedan) så det blir kanske lite tårta på tårta...
Kanske blir det lite mer vampyrer längre fram. Det råder ju ingen brist på ämnet direkt. Tidningen Cafés löpsedel ståtar med frågan "Därför vill din tjej ligga med en vampyr!"
Weird world...
Illustrationen ovan föreställer "Varney the Vampire", en tidig blodsugare från den era då vampyrer såg mindre chica ut och din tjej definitivt inte ville ligga med dem...
http://www.dn.se/livsstil/intervjuer/den-litterara-kameleonten-har-blivit-zen-coach-1.1020875

2 kommentarer:

  1. Läste och rev ut intervjun. Känner igen mig så i det där med skammen, och blev nyfiken på zen-coaching. Boken ska jag självklart köpa och jag är glad att jag nu också hittat bloggen! Tack!

    SvaraRadera
  2. Moahahaaaa! Ja, han var minsann varken någon pudding eller mör junker. Tacka vet jag Langella-Dracula. Eller någon av de egna konstruktionerna...

    SvaraRadera