onsdag 31 mars 2010

Tillbaka i stan...

Kom hem till ett ganska grått Stockholm där snön var på väg bort... Efter en vecka av Zen Coachingfördjupning (och återseende av en grupp människor jag gärna skulle se mer av) och rofyllda promenader i lantligt landskap är det dags att trängas på tunnelbanan igen (fotona nedan ger en uppfattning om stämningen kring kursgården).

Som tur är har jag idag två zencoachingsessioner och sedan ska jag träffa Taxmannen, och så utbryter ju påsk, i morgon ska det pysslas med barnen. Lilla M kommer att hoppa och dansa och kramas och brukar väcka en djup glad närvaro i mig, och i övrigt antar jag det blir påskpyssel i Twilight-stil, lilla C ritar numera vampyrtänder på allting, till min förtjusning. Ser fram emot kycklingar i vampyrstuk.

Och dessutom hade GUDRUN SJÖDÉNS SOMMARKATALOG anlänt i min brevlåda när jag kom hem. Visuell godispåse! Fråga mig inte hur Gudrun S går ihop med gotik (man är väl mångsidig) men jag älskar (en del av) hennes kläder och även fotona i katalogerna...

Jag säger GLAD PÅSK med en kavalkad av bilder nedan...















2 kommentarer:

  1. Ett litet fan av dina böcker här!
    Nu var det några år sedan jag läste något av dig, men har läst en hel radda av de böcker du skrivit.
    En favorit är fortfarande "Missne och Robin" som jag läste som tolvåring (alltså för 20 år sen...). Älskar den!
    Kul att ha hittat din blogg!

    /Cissi

    SvaraRadera
  2. Oops... Känner igen det där med Gudrun Sjödén! Älskar hennes kläder, bilder, butiker, kataloger men köper aldrig någonting... Stämmer liksom inte med mig i slutändan. Men glad blir jag... Hej förresten! :)

    SvaraRadera