fredag 28 maj 2010

Min framtida lägenhet


De här fotona är tagna i en affär som heter SPITI (Sveavägen i Sthlm) När jag har blivit deckarmiljardär ämnar jag köpa hela affären och starta ett hippiekollektiv där. I det krypin som visas ovan tänkte jag att det skulle bli sagohörna (med gänget i förra inlägget) och i resten av lokalen lite andra hyss. Enda problemet är att deckaren inte blev klar. Jag stupade på polisarbetet, är inge bra på research. Annars var det en del bra ideer på gång, med vampyrer och annat (fast det är lite irriterande att det gått inflation i vampyrer; jag och min kompis Lena var först, i början av sjuttiotalet (under namnen Barbastella och Chiroptera).

Jag kan ge mig på att om den där deckaren blir klar nån gång så är deckartrenden slut och folk har börjat läsa litteratur utan mord i istället. Karin Alvtegen har redan tröttnat på mord; jag är nyfiken på hennes nya bok (ej deckare) och ännu nyfiknare på om den kommer att sälja (säg att den gör det!)

Badkaret längst ner kostar tjugoniotusen. Om ni undrade.







4 kommentarer:

  1. Här har du ett "skal" att flytta in det i ;)

    http://www.notar.se/Templates/Notar/Pages/SalesObjectImages.aspx?objectid=61dda2c6-3c21-4a82-b2d5-cc3565280102

    Har du hört att den stackars Pippin har brutit armen?

    SvaraRadera
  2. I sanning häftig miljö! Lyktorna skulle inte må illa hemma hos mig...

    För att inte tala om Polanskis Vampyrernas natt! När doktorn håller upp ett krucifix mot den judiske vampyren och vampyren fnissande utbrister "You got the wrong type of vampire!" Underbar film!

    SvaraRadera
  3. Många inredningsaffärer är hemtrevligare än min lägenhet. Jag trivs bra hemma ändå, men jag skulle vilja få hyra in mig och bo där någon helg efter stängningsdags, kanske.

    SvaraRadera
  4. Ja, vi var först! Men när jag har skrivit min vampyrbok är väl den trenden också över... SPITI är underbart. Hittade även ett ställe ute i Sickla där mitt köksskäp står och väntar på att jag ska bli en burgen kvinna.

    SvaraRadera