fredag 10 december 2010

Psychedelic Dream



Det är mycket nu. Följaktligen har jag glömt att jag skulle ösa beröm över en suverän konsert vi var på i tisdags. I Sverige har vi en gitarrvirtuos vid namn Kenny Håkansson. Han kan göra vad som helst på gitarren, men utan att nånsin hemfalla till den "titta-vad-jag-kan-onani" som kännetecknar somliga andra (nämner inga namn) och samtidigt har han en cool, avspänd attityd, kan skriva vackra melodier och har en uttrycksfull röst. Här hade han sällskap med tre konstellationer av kongeniala musiker : återupplivade Baby Grandmothers, nuvarande Psychedelic Dream och ett Kebnekaise som firar nya triumfer, här tillsammans med resten av kvällens gäng (vilket otroligt groove).



Detta utspelade sig på Strand vid Hornstulls strand, och jag visste om konserten bara för att jag råkat se en pytteliten affisch vid tunnelbanenergången i en av mig frekventerad förort. Rena turen!



Bonusmaterial: Restaurang Strands toalett. "Släpp allt hopp, I som här inträden?"



Vem klöste sönder detta skötbord? Rosemarys baby????
(Fast toaletten i övrigt var faktiskt helt okay och fräsch.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar