onsdag 22 september 2010

Snart bokmässa i Göteborg, mm



Till er som hittar denna blogg för första gången: Välkomna till Edelfeldts ditt-och-datt-blogg! Den senaste tiden har det, naturligt nog, förekommit en del politiska inlägg. Känns lite svårt att hitta tillbaka till det vanliga spretiga upplägget, som brukar avhandla allt möjligt - min killes tax (på bilden kan ni se hur han handskas med valresultatartiklar) fotografier av konstiga blommor, tips om utställningar, musik, böcker och annat, fotograferade loppisfynd, hårklyverier kring existentiella och andliga spörsmål med mera med mera. En av poängerna med att ha en blogg tycker jag är att man kan få vara just - spretig. Fånig ena dan, vässad den andra... så är ju livet.

Just nu förbereder jag ett späckat schema av framträdanden på Bokmässan, så den intellektuella kapacitet som finns kvar för helt nytt och fräscht bloggmaterial är inte så stor.

Dock är jag också inbegripen i en liten mailväxling kring Mp och Alliansens majoritetsproblematik så jag blir politisk i alla fall och har en åsikt: nej, jag tycker inte att Mp ska liera sig med Alliansen. Det var ju Mp:s inställning till klimatfrågan, kärnkraft och fungerande trygghetssystem för alla som kom mig att rösta på dem....

Lägger (angående detta) nedan in mina tvenne "kampsånger" igen, i Nike Markelius tolkning, inspelning och bildsättning (dubbelklicka på pilen). Om ni gillar dem så sprid gärna på Facebook, där jag själv inte har något konto.

(funkar det inte att gå in i dessa videos så finner ni Youtubelänkar till dem i bloggposterna av 18 sep och 6 aug. Under bloggpost av 26 aug finner ni en presentation av Nikes projekt.)

Och för alla er som längtar efter nyheter om min killes tax (i bloggen gemenligen kallad Hunden) så lovar jag att skärpa mig.... (det är märkligt nog Hunden som brukar generera flest engagerade kommentarer)....

Nu ska jag kavla upp ärmarna och förbereda den litterära maratonlöpningen (eller snarare språngmarschen) mellan montrarna i Götet.




1 kommentar:

  1. Du är vässad även i din fånighet kära du! Vidarebefordrade en bit ur ditt förra inlägg till en miljöpartistiskt aktiv vän, och hon låter hälsa att miljöpartiet planerar en demonstration i oktober när SD tågar in i riksdagen! Tyvärr är jag i Wien då, men jag kan skicka mer info när jag vet mer om infon.

    Hoppas att du får en fin vistelse i Göteborg. Jag ska göra mitt för att hålla fanan högt här hemma och hålla mig från de omtalade bakfyllorna.

    SvaraRadera