söndag 19 juni 2011

Input!!



En SÅN dag (i fredags, se föreg post) blev en mycket intressantare dag när jag segade mig ut, äntligen på väg till Moderna M för att se Siri Derkert-utställningen. Passerade genom Kungsan där en Thailands-festival höll på att ta form, ganska ödsligt ännu, i regnet och det svala vädret...



Grå, grå, var vägen...



...men Niki de St Phalles skulpturer blänkte ännu färggladare än vanligt pga vätan.



En kaffe och glass i caféet innanför entrén var värda att vänta på. Jocke där jobbade i ett osannolikt arbetstempo men ändå avspänd, och så blev det en blomma på kaffet (ca en sekund).



Derkert-utställningen mkt sevärd, självfallet konsten men också Siri själv och som tidsdokument, bl a gamla TV-inslag...



Ett helt rum med DUANE MICHALS bilder, en upplevelse (text och bild). En fotograf jag hade missat, trots att han varit länge verksam och är mycket känd... Tur att kompis Stefan jobbar som väktare på MM och gjorde mig uppmärksam på den lilla utställningen...



En ny bekantskap var också ROSA LOY som jag hittade en bok om och föll pladask för. Finns dock inte i utställningarna. Men MYCKET spännande!
http://www.google.se/search?q=rosa+loy&hl=sv&client=firefox-a&hs=SyC&rls=org.mozilla:sv-SE:official&channel=np&biw=1280&bih=666&prmd=ivnso&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=FWn8TZfGCJCbOpvPoLsE&sqi=2&ved=0CB4QsAQ



Glad i hågen promenerade jag mot stan och konstaterade att det nu var mera liv i Thailandfestivalen som fått en hel del besökare, trots vädret. Men det måste ha varit en hörselvilla när jag hörde presentatören säga att jippot var ordnat av "Kundalini Airways"?

1 kommentar:

  1. Jag tyckte mycket om Klara Lidéns utställning också. Den väckte tankar som jag fortfarande funderar på. Speciellt videon där hon slår cykeln sönder och samman.

    SvaraRadera