måndag 18 oktober 2010

A Day In The Life


Ja alltså. Idag skulle jag ha "ledig dag". Det betyder i o f s att det är en sån där dag när högarna av sånt man skjutit upp för att "göra sen" pockar på ens uppmärksamhet (som jag har sagt förut, så inträffar alltid "sen" så småningom, trots att man hoppas att det ska vara en plats där antimateria tar hand om det där man har skjutit upp, eller så kan man, som zen-influerad, påminna sig att den manifesterade världen är illusorisk och att man inte har några preferenser (fniss) varför man sålunda likaväl kan ta itu med Högarna som göra något annat).

Nåväl. Tidigt i morse upptäckte jag att frysen hade slutat fungera. Allt i den var tinat och skvalpade s a s omkring i sin sås ("Kotte i sin sås" lär vara en autentisk rätt på en mödosamt svenskspråkig meny från Mallorca, och vad det egentligen betydde - Köttbulle? Ananas? vet jag inte.)
Här skvalpade inga köttbullar omkring, lyckligtvis (hade jag varit köttätare hade det varit ännu värre, alltid en tröst) däremot var förstås allt förstört, inklusive de nypon jag plockat och rensat. Och att "ösa" och plocka ut allting och skura allt med javex-lösning tog sin tid.... sen har fastighetsskötaren varit här men inte kunnat lösa problemet. Nästa steg: frystekniker.

I alla fall så var gårdagen kul - jag deltog i maratonläsningen av Prousts "På spaning efter den tid som flytt" på Forum. Den är nu inne på sjunde året. Piano spelades av Terés Löf; tre nocturner av Chopin. Underbart anslag.



Ännu ett anslag; av det mer turbo-artade slaget. När Hunden, som jag tog en långpromenad med, har gjort sina behov brukar han krafsa runt mycket med tassarna för att visa att han är störst i världen.



Och så hade jag förbjudit mig själv att lägga in fler höstbilder. Se hur det gick.

1 kommentar:

  1. Min hund gjorde ett kvarts varv efter han hade markerat sitt revir med följden att han aldrig spred markeringen.

    SvaraRadera